GU-TOUR, cestovná agentúra, s. r. o.
Ostricova 668/8, 900 43 Hamuliakovo
Kamenná prevádzka: Herlianska 15 (OC Helios), 821 02 Bratislava
IČO: 52576833
Tel : 0903 190 866, info@gu-tour.sk, ca.gutour@gmail.com
Zodpovednosť cestovnej kancelárie sa riadi zákonom o zájazdoch, podmienkach podnikania cestovných kancelárií a cestovných agentúr 170/2018 Z.z.a zákonom č.108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa. Cestujúci je povinný si uplatniť reklamáciu včas a bez zbytočného odkladu, aby bola zjednaná náprava ideálne priamo na mieste.
V prípade, že reklamácia nebude vybavená v destinácii, je potrebné ju uplatniť písomne. Reklamáciu je potrebné doručiť na adresu cestovnej agentúry ihneď po návrate, najneskôr však do 2 rokov od skončenia zájazdu alebo v prípade, že sa zájazd neuskutočnil odo dňa, kedy mal byť zájazd uskutočnený podľa cestovnej zmluvy - inak právo zaniká. Reklamácia sa uplatňuje osobne na adrese Herlianska 15 (OC Helios), 821 02 Bratislava s vydaním potvrdenia o uplatnení reklamácie, emailom na ca.gutour@gmail.com, info@gu-tour.sk alebo poštou na adresu: GU-TOUR, cestovná agentúra, s.r.o., Ostricova 668/8, 900 43 Hamuliakovo. Klient má právo byť poučený o jeho právach v zmysle všeobecnej záväznej právnej úpravy, vrátane o podmienkach a spôsobe reklamácie.
Reklamácia musí byť doručená výhradne písomne a musí obsahovať:
číslo cestovnej zmluvy/rč,
dátum jej uzatvorenia,
s akou cestovnou kanceláriou bola uzatvorená zmluva,
popis chybne poskytnutej služby, alebo údaj o tom, ktoré služby neboli poskytnuté vôbec,
čoho sa klient domáha,
bankové spojenie zákazníka,
reklamačný protokol z miesta pobytu, potvrdený vlastníkom objektu, fotografiami, atď., podpísaný delegátom cestovnej kancelárie, pokiaľ je reklamácia uplatňovaná priamo na mieste poskytovaných služieb.
GU-TOUR, cestovná agentúra, s.r.o. je cestovnou agentúrou a podľa zákona nezodpovedá za služby poskytnuté cestovnou kanceláriou a taktiež nevybavuje v ich mene reklamácie.
Prijatie reklamácie cestovná agentúra potvrdí pečiatkou s dátumom prijatia a podpisom. Bezprostredne ju odošle na vybavenie príslušnej cestovnej kancelárii, ktorá bude klienta informovať o vybavení v zákonom stanovenej lehote t.j. do 30 dní odo dňa uplatnenia. Prípadné námietky k odpovedi na reklamáciu budú taktiež zaslané cestovnej kancelárii. Vyjadrenie k námietke nemusí byť do 30 dní odo dňa doručenia. Podrobnosti týkajúce sa reklamácii sú stanovené v reklamačných poriadkoch každej cestovnej kancelárie, ktoré majú prednosť pred týmto reklamačným poriadkom
ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
Každý spotrebiteľ má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov. Počas alternatívneho riešenia sporov spotrebiteľ spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia sporu. V prípade cezhraničného sporu má spotrebiteľ právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu. Možnosti a podmienky alternatívneho riešenia sporov upravuje zákon č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Bližšie informácie o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, najmä o možnostiach a podmienkach alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sú dostupné na webovej stránke Ministerstva hospodárstva SR https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/informacie-pre-subjekty-alternativneho-riesenie-sporov-a-pre-zaujemcov-ktori-sa-chcu-stat-subjektom-alternativneho-riesenia-sporov , ktoré zároveň vedie zoznam subjektov alternatívne riešenia spotrebiteľských sporov . Ďalšie informácie ohľadom alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sú dostupné aj na webovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie (http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), ktorá je jedným zo subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov.
Svoje práva a nároky si môžete uplatňovať aj v rámci alternatívneho on-line riešeného sporu. On-line riešenie sporu zabezpečuje Európska komisia a slovenské kontaktné miesto riešenia sporov on-line (RSO). Rovnako aj naše nároky voči Vám môžu byť uplatnené prostredníctvom európskej platformy. Sťažnosť môžete podať prostredníctvom platformy riešenia sporov on-line (RSO) na stránke: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm a bude vybavená do 90 dní a bez značných finančných výdavkov. Zoznam subjektov nájdete na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk